onsdag 8. februar 2012

Pengetrøbbel til påske

Nei, dette er ikke økonominytt! ☺


«Pengetrøbbel» er tittelen på den tredje Svaldal-romanen min.
Høyst sannsynlig kommer den til å bli klar i god tid før påske. I dag sendte jeg andre korrektur i retur til forlaget – og det var bare småting å rette etter første korrektur. Faktisk antydet redaktøren at denne andre korrekturen kunne bli den siste, før teksten settes og jeg leser absolutt siste korrektur før trykking.
Riktignok ønsket konsulenten at jeg skulle ha rokert noe på handlingsbolkene i romanen, men jeg står fast ved at det jeg puslet sammen sist er den mest optimale løsningen.

På bokas vaskeseddel står det:
Det meldes om brann på en gård i Svaldal. Brannen viser seg å være av uskyldig karakter, likevel blir husets beboer funnet død. Dessuten er det ting som tyder på at uvedkommende har vært i avdødes hus og lett grundig. Hvem var der, og hva ble det lett etter? Stemte det – som ryktene sa – at den gamle mannen oppbevarte store pengesummer i huset? Og hva var årsaken til at mannen døde? Lensmannen i Svaldal må ha hjelp fra Kripos for å nøste opp i saken.
Marie og Hallgrims forhold blomstrer. Marie får møte Hallgrims familie, og Hallgrim følger kjæresten til Malby for å tømme mormorens leilighet. Marie har bestemt seg for endelig å selge den – åtte år etter mormorens død.
En feelgood-krim om gjemte penger og andre hemmeligheter, som henger sammen med romanene «Vårløsning» (2009) og «Lystløgneren» (2010).
Boka kommer i innbundet utgave. Ønsker du å forhåndsbestille fra meg og få boka i posten (kr 249,- + porto)? Send meg en melding på randi.landmark@gmail.com.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar