mandag 24. mai 2010

Stirre seg blind



Jeg fikk 4. korrektur fra forlaget 19. mai, men egentlig ble dette en reprise av 3. korrektur, da jeg ikke hadde gjort nøye nok arbeid sist. Jeg trodde det holdt å se på konkrete rettelser konsulenten hadde avmerket, men hun ville at jeg skulle gå gjennom hele manus igjen, for å lete opp spesielle ting hun mente jeg hadde god sjanse for å finne på egen hånd – uten at hun påpeker dem en for en.

Jeg kjente at jeg nesten ble kvalm ved tanken på å finlese manuset nok en gang. Dette har jeg gjort talløse ganger, og jeg har sett meg blind – jeg kan umulig finne mer å rette opp, tenkte jeg. Men jeg er jo snill jente og gjorde som konsulenten sa. Denne gangen tok jeg en utskrift, siden jeg vet at man får bedre oversikt og et annet syn på ting, når teksten foreligger på papir. En hel dag brukte jeg på å finlese manuset, og jeg fant faktisk mange ting jeg ville rette på.

Nå er 4. korrektur hos forlaget igjen, og jeg håper at vi kommer til enighet snart, om hvordan den endelige teksten til boka skal se ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar