onsdag 18. mars 2009

Boka mi er snart klar!

I dag har jeg fått vite at boka mi, ”Vårløsning”, ble sendt til trykkeriet på mandag (16.03. 2009). Endelig!
Nå er det bare å vente et par uker (jeg er forberedt på at det kan ta enda litt lenger tid), så er boka ferdig (et opplag på 500 eksemplarer) og blir sendt fra trykkeriet.
Jeg håper at de 100 (ca) som har forhåndsbestilt boka får den til påske! Jeg håper også at alle som leser får en fin leseopplevelse…


I dag har jeg opprettet denne bloggen. Jeg bestemte meg for noen dager siden for at jeg skulle lage min egen blogg, men har sittet en stund i tenkeboksen og fundert over navn og andre valg som skal tas. 
En del av de opplagte navnene var opptatt, som ”Tenkeboksen” og ”Snakkebobla”. Tittelen jeg bestemte meg for (INTERSCRIBO) er latin og betyr på engelsk ”to write between”. 

Som jeg har skrevet ute i margen til høyre, så ønsker jeg å dele mine erfaringer omkring skrivearbeid, med andre som er ute i samme ærend, det vil si personer som har skrivekløe og som ønsker å gi ut bok/bøker.

Siden jeg begynte å lage tekster/manus med tanke på utgivelse, har jeg opplevd hvor lang og tung veien fra idé til ferdig produkt kan være. Jeg har omsider klart å få napp og skal gi ut bok, men det så lenge ut til at det kunne ”ta evigheter” eller aldri finne sted. Utålmodigheten har til tider vært uhyrlig. 
Å blogge er et godt plaster på såret i så henseende. Nå kan jeg publisere fort, og flere ganger om dagen. Utfordringen kan være å ikke bli for ivrig, men lese korrektur og se til at det man legger ut er lesbart og fornuftig, og kanskje ikke altfor følelsesladet?

Det blir bare et kort innlegg i dag, mest for å prøve hvordan systemet fungerer.

1 kommentar:

  1. Når boka heter Vårløsning, må den jo bare vente på at vinteren slipper taket, og nå tror jeg bestemt at det er like før! Jeg er i alle fall veldig spent, og gleder meg til å lese noe av deg mellom to permer for første gang! Jeg er jo heldig som har fått lese mye av deg, alt fra velformulerte brev med vakker håndskrift, morsomme epistler i den gamle studentblekka Bråk og bibliotek, til noen fine noveller jeg fikk lov til å lese i fjor! Så lykke til med boka di!

    SvarSlett