torsdag 27. februar 2014

I går kom Kjære Sandra til meg

I går kom Kjære Sandra til meg. Fire store esker med bøker ble det. 37 ex jeg måtte kjøpe selv fordi jeg ikke greide målet om å selge 100 på forhånd, og i tillegg en hel bunke som jeg skal distribuere til kunder i nærområdet.
I går gjorde jeg klar de jeg skal levere, men jeg venter til mandag med å kjøre dem ut, siden det er vinterferie her denne uka og sikkert en del som er bortreist.

Jeg synes boka er fin å se på, god og tykk, fargerikt og innbydende omslag. Når det gjelder innholdet, så blir det jo veldig spennende å se om jeg får noen tilbakemeldinger fra lesere etter hvert. Jeg håper boka faller i smak. :-)

Jeg føler glede og stolthet over at jeg har fått det til en gang til. Min femte roman, mitt femte bokbarn.
Og litt vemod, kanskje, fordi dette kan være siste gang jeg gir ut papirbok?

2 kommentarer:

  1. Så godt å være i mål med boken! Dvs, du driver jo butikk i tillegg, så det gjenstår vel litt salgsjobb, jeg synes du er flink som får solgt så mange bøker selv! Det å ha så direkte kontakt med mange av leserne har vel også sin verdi, lavere terskel for tilbakemeldinger og kanskje en del også vil være interessert i neste bok? Siste papirbok - går du over til kun e-bok? God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo, jeg må drive noe salg selv, en oppgave jeg ikke er særlig glad for, som du kanskje har skjønt. Det er mest familie, venner og bekjente som jeg selger til. Kanskje er det lettere for dem å gi tilbakemelding, kanskje ikke. Jeg tror det er lett å gi positive tilbakemeldinger, men verre å si noe negativt, når forfatteren er en du kjenner eller er i familie med.
      Jeg skrev at det kan være siste papirbok, fordi jeg stikker fingeren i jorda og er litt realist. Jeg orker ikke å gi ut bøker på denne måten her flere ganger, altså ved at jeg må drive forhåndssalg. Nå har jeg "plaget" venner og slekt så mange ganger, jeg har ikke lyst til å mase mer på dem.
      Jeg hadde håpet at forlaget ville gi meg tillit og la meg slippe forhåndssalget, men det tror jeg ikke de noen gang vil gjøre når det gjelder det jeg skriver. Hadde jeg skrevet hardkokt krim, så kanskje.
      Ingen andre forlag jeg har vært i kontakt med har villet gi ut det jeg skriver, så det mest realistiske, om jeg vil realisere flere bokprosjekter, det tror jeg blir å gi ut ebøker.
      For meg er det veldig stas å gi ut papirbok. Den gleden jeg føler ved å kunne se og kjenne på produktet ditt, den gleden tror jeg ikke man vil oppleve ved å utgi ebok.
      God helg til deg også!

      Slett