mandag 3. januar 2011

SALGSTALL 2010

Ved årsskiftet mottok jeg salgsoppgave fra forlaget mitt, så nå vet jeg nøyaktig hvor mange eksemplar som ble solgt av de to romanene mine i året som gikk. Det var ikke svimlende høye tall, akkurat, men resultatet var vel omtrent som forventet. Alt tatt i betraktning er jeg fornøyd, for der det er liv, er det håp!

Jeg har fått råd fra ei klok venninne, om ikke å ha for høye forventninger til hva jeg skal oppnå i nær framtid på skrivefronten; hun har sett at jeg har satt meg som et slags mål at jeg skal få utgitt ei bok i 2011 også. (Fra jobber jeg har hatt, er jeg vant til at man skal sette seg konkrete mål.) Dette har jeg tenkt en del på. Kanskje er det bedre om jeg fokuserer mer på prosessen? Kanskje jeg skal være fornøyd så lenge jeg kjenner at jeg utvikler meg som skribent?
Å sette seg for høye mål kan lett føre til skuffelser og følelse av nederlag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar