fredag 5. juni 2009

Vårløsning i Biblioteksentralen



Tirsdag fikk jeg beskjed på e-post om at Biblioteksentralen nå har tatt inn "Vårløsning" i nettbokhandelen sin. Og omtale av boka blir trykket i BS-katalogen som går ut 11. juni.
Tusen takk! Da håper jeg det er en del bibliotek rundt omkring i landet som lettvint får tak i boka, og siden anbefaler den til de av lånerne som ALDRI får nok av bygderomaner!

Jeg må innrømme at jeg har sjekket katalogene til bibliotek rundt om i distriktet, og foruten Jevnaker folkebibliotek som har tre eksemplar (og 27 lånere i reserveringskø sist jeg sjekket) er det bare Ringerike bibliotek og Oppland fylkesbibliotek som har tatt inn boka. Fylkesbiblioteket har tatt inn 1 eksemplar og gjemt i magasinet i kjelleren, etter hva jeg så sist.
Ringerike har nå to eksemplar, og disse er opptatt akkurat nå. Ingen bibliotek i Valdres har tatt inn boka enda. Det synes jeg er litt skuffende.
I Nord-Østerdal har Alvdal ett eksemplar, og Folldal ser ut til å ha bestilt ett.

Det kom ingen negative reaksjoner på markedsføringsmeldingen min på Biblioteknorge før pinse. Faktisk fikk jeg to hyggelige kommentarer i stedet. Den ene kommentaren gikk på at bygderomaner, det trenger vi i bibliotekene!
Ja, det er min erfaring etter å ha arbeidet i folkebibliotek i mange år. Bygderomaner er ettertraktet vare!

1 kommentar: