søndag 11. oktober 2009

Snart vinter













Mye rognebær i år, betyr det mye snø i vinter?

Vinteren puster oss i nakken. Denne helga var jeg på et sted som ligger ca 300 moh, der kom sesongens tredje snøfall i dag. Det er tidlig med snø i starten av oktober og folk flest håper vel at snøen skal regne eller smelte bort i denne omgangen. Men snøen virker nokså bestemt, synes jeg, så dette kan godt være startskuddet for vinteren.












Fru Potentilla virker ikke helt klar for dette...

Kalde dager og mørke kvelder har også mye godt å by på. Våren og sommeren kan være rastløse årstider. Om det er sol og godt vær føler man ofte at man MÅ ut. Høst og vinter kan man lettere hengi seg til innekos med god samvittighet.
En god stol, en kopp te og en bok - nå er det absolutt lov...

4 kommentarer:

  1. Hei, Randi.

    Jeg må få gratulere så mye med boka de, Vårløsning! Den var du heldig med.
    Kjøpte den i vår og har hatt den liggende på vent. Og når jeg først satte i gang å lese den... Vel, snakker om å lese seg søvnløs! Det er en veldig god bok, og jeg håper du får utgitt oppfølgeren, for den skal kjøpes og leses!!

    Jeg ga i februar i år selv ut en bok på Publica forlag. Det er novellesamlingen; Hit - men ikke lenger.

    lykke til videre med alle skriverier:))

    SvarSlett
  2. Hei Cecilie!
    Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Det gleder meg å høre at boka mi treffer lesere!Jeg har vært innom bloggen din (oppdaget den i sommer pga at du hadde blogget om at boka mi lå i lesehaugen din), og leste der at du også har debutert i år.
    Jeg ønsker også deg lykke til videre!

    SvarSlett
  3. Hei igjen:)

    Bare hyggelig! Når jeg får tenkt meg om, så kommer jeg til å skrive et innlegg i bloggen min, og anbefale boken din. Jeg er ikke så god på slikt, men jeg skal nå få til noe..

    Nå vet jeg ikke om du er på Facebook, men hvis ikke, så burde du vært det. Opprettet en gruppe å sånn om boka de, det kan hjelpe på markedsføringen!
    Jeg har selv en gruppe der. Er usikker på om det fører noen vei, men det skader nå iallefall ikke!
    Min erfaring er nå at (uten å si noe galt om forlaget...)de kanskje gjør lite for bøkene de utgir... Så da nytter det ikke å sitte med lua i hånda og se på. Vi må gjøre det vi kan selv for boka vår! Jeg er selv usikker på om jeg vil sende flere manus dit, men siden den første boka nå engang er utgitt der... Ja, du skjønner nå helt sikkert!
    Ha en flott søndag:0)

    SvarSlett
  4. Det er flere som har rådet meg til å bli med på Facebook. På tide å gjøre noe med det, kanskje...
    Veldig hyggelig hvis du anbefaler boka mi til andre! Tusen takk!

    SvarSlett