fredag 2. juni 2017

Juni og snart sommer

Snart blomstrer valmuene igjen i hagen vår
På tide med et lite livstegn på skrivebloggen. Det skjer lite og ingenting på skrivefronten for tida, derfor blir det heller ikke noe aktivitet på Interscribo. Jeg blogger desto mer på Pervoluto, er godt fornøyd med alle bøkene jeg har lest så langt i år - det har vært mange fine leseopplevelser. Får man ikke skrevet noe selv, så kan man alltids hygge seg med det andre har laget 😊

Nå er vi i starten av juni allerede, sommeren nærmer seg. I går morges var det bare tre varmegrader her; da får man ikke helt den store sommerfølelsen. Men forrige helg var det knallvarmt, nesten for varmt, så det er vel noe i emning.

Jeg har altså ikke jobbet med noen skriveprosjekt i det siste, kun i tankene. April og mai har vært travle måneder, mye å drive med både privat og på jobben. Håpet mitt nå er at det med sommeren kan komme en god ro til meg, slik at jeg greier å velge ett prosjekt blant de mange jeg har, som jeg så får til å komme videre med.

Igjen er det slik at det mangler ikke på ideer, men ro og konsentrasjon til å jobbe.
Hvordan er det med deg? Har våren vært travel, og har du kommet videre med dine prosjekt?

4 kommentarer:

  1. Hei! Fint å se deg her igjen! Det har stått litt stille på skrivefronten hos meg også en periode. Det vil si, jeg skrev en liten artikkel for et blad, men det var også alt. Det er vel litt sånn i perioder med oss alle, vi kan ikke være på høyden skribentmessig hele tiden, man trenger noen pusterom innimellom... Plutselig er man tilbake igjen :-) Riktig fin pinsehelg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Gro Jeanette, og takk for hyggelig kommentar :-)
      Pauser kan være nyttige og nødvendige, det er jeg enig i. Så kommer man kanskje sterkere tilbake. God pinse til deg også!

      Slett
  2. Hei Randi! Jeg skal innrømme at jeg ikke har fått gjort så mye kontruktivt de siste månedene, men det har blitt mye tenking og mental bearbeiding av særlig det store manuset. Som jeg nevnte på bloggen min har jeg funnet altfor mange grunner til å ikke skrive, slitsomt det også siden jeg lengter etter å komme i mål.

    Men ja, jeg tror jo egentlig på at det er viktig med pauser. Jeg er ikke flink nok til å ta pause i helgene, så en hel sommer virker som en altfor lang pause akkurat nå, men jeg kommer nok til å koble godt av når jeg er på plass i feriehuset. Kanskje jeg skal gjøre som deg, sette av tid til å fokusere mer på å lese enn å skrive :) God pinse!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for kommentar! Jeg tror pauser kan være en bra ting. Det å få tekster litt på avstand, for så å ta dem fram og se på dem med friske øyne, kan være forløsende for hvordan man skal jobbe videre med teksten.
      Jeg skylder på travelt liv og andre ting som tar fokus, men akkurat nå er jeg nok ganske daff i tillegg. Både skriving og lesing kan fungere som både på- og avkobling for meg. Lesing kanskje mest i avkoblings-leiren, og det er mulig jeg har hatt aller mest behov for avkobling i mine ledige stunder de siste månedene.
      Jo, for jeg har jo ledige stunder. Når jeg har kjent skrivekløe, har det kanskje ikke blitt noe, fordi jeg ikke vet hva jeg skal konsentrere meg om først - har kanskje rett og slett for mange baller i lufta. (Tekster/ideer i hodet...)
      God pinse!

      Slett