tirsdag 18. oktober 2011

Ting tar tid

Bokutgivelser gjør i alle fall det. Og som jeg har vært inne på i tidligere blogginnlegg, synes jeg det er riktig at det skal ta litt tid å lage bok, særlig når vi har kommet til den kritiske fasen. Teksten skal modnes, bearbeides og få tid til å sette seg skikkelig.

I forrige uke sendte jeg «Pengetrøbbel» til forlaget, så nå er forhåpentligvis konsulenten min i gang med å lese og lete etter feil og mangler. Før jeg sendte manuset fra meg lette jeg etter det samme, for n’te gang.
Dessuten måtte jeg altså skrive om en del av plottet, siden jeg hadde gjort en feil som endret forutsetninger for flere av scenene i boka.

Forlagsredaktøren sier at «Pengetrøbbel» skal komme ut i god tid før påske 2012. Dersom jeg går ut fra at det går ca seks måneder fra boka ble antatt og til den foreligger ferdig trykt - slik det har gjort for de to første bøkene mine, vil det bli utgivelse i midten eller slutten av mars.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar