lørdag 4. april 2009

Pressedekning



I går trykket avisa Hadeland et intervju med meg, det samme gjorde avisa Valdres. Valdres pleier ikke å legge så mye av avisas innhold ut på nettet, men akkurat denne artikkelen har de lagt ut:
http://www.avisa-valdres.no/artikkel.asp?Artid=286499

Hadeland har ikke lagt ut sin artikkel på nettet, men den var også en positiv og velskrevet.
Jeg har blitt intervjuet av Ringerikes blad også, og nøye fotografert av en ekte fotograf, men den artikkelen kommer nok ikke på trykk før neste uke.

Jeg har vært en del i avisa før, som biblioteksjef og fronter av biblioteknyheter, så det kjennes ikke så veldig spesielt eller rart å se bilde av seg selv på trykk. Men jeg er alltid spent på hva journalistene skriver - hvordan vinkler de stoffet, har de misforstått noe?
Journalisten i Hadeland skrev blant annet at jeg har lest mer enn de fleste, og nå har jeg også skrevet bok. Jeg vil bare understreke at jeg aldri har skrytt av å ha lest så mye mer enn andre. Jeg har alltid lest mye, men jeg legger jo merke til at det er mange venner og bekjente, og også mange av kundene mine på biblioteket som leser mer!
Og når sant skal sies: Etter at jeg begynte å skrive for alvor (høsten 2006) har jeg lest ganske mye mindre enn før. Det har ikke blitt tid til så mye lesing, rett og slett. Jeg pleier å lese på senga. Jeg legger meg tidlig og kjenner at jeg roer meg så godt med ei god bok i hendene. Da rekker jeg noen sider før jeg blir skikkelig søvnig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar